Τεχνικά και προδιαγραφές
Το ecommerce gateway είναι μια web εφαρμογή που κατασκευάστηκε βασισμένη στις ανάγκες των επιχειρήσεων για να καλύψει το ηλεκτρονικό κομμάτι των πωλήσεων. Παρότι ξεκίνησε σαν ένα απλό eshop, με κάθε νέα έκδοση προσθέτονταν δυνατότητες που ζητήθηκαν από τις επιχειρήσεις και έτσι έφτασε στο σημείο να είναι μια εφαρμογή που δεν είναι απλά ένα eshop αλλά μια ολοκληρωμένη λύση στο θέμα της παραγγελιοληψίας.
Το ecommerce gateway είναι φτιαγμένο σε JAVA και έτσι μπορεί να τρέξει και σε WINDOWS αλλά και σε LINUX. Φυσικά αν θέλετε μπορεί να τρέξει και σε containers όπως το DOCKER. Οι απαιτήσεις σε hardware έχουν να κάνουν με το πόσους ταυτοχρόνους πελάτες θέλετε να εξυπηρετείτε σε συνδυασμό με το πόσες χιλιάδες προϊόντα θα έχετε. Αυτό που συνιστούμε στους πελάτες μας είναι να ξεκινάνε με ένα μικρό VPS (4 cores, 8GB RAM Contabo) και αν φτάσουν σε σημείο που πλέον δεν τους εξυπηρετεί μπορούν μετά να αναβαθμιστούν σε κάτι μεγαλύτερο.
Ecommerce Gateway multi eshop example
Η βασική μορφή του ecommerce gateway είναι μια εφαρμογή διαχείρισης μαζί με δυο εφαρμογές πελατών (δυο γλώσσες). Μια ποιο σύνθετη μορφή είναι πολλαπλές βασικές μορφές (πολλαπλά eshop) που συνδέονται σε μια κεντρική εφαρμογή διαχείρισης. Φυσικά και στις δυο περιπτώσεις το ecommerce gateway μπορεί να συνδέεται και με άλλες εφαρμογές όπως το CRAAD και το mattermost. Το ecommerce gateway όπως ξανά είπαμε είναι μια εφαρμογή που καλύπτει το κομμάτι των πωλήσεων, αλλά προφανώς μια επιχείρηση αποτελείται και από άλλα κομμάτια όπως το order fulfillment (εκτέλεσης παραγγελιών), company communication (επικοινωνία), καθημερινές εργασίες κα. Γνωρίζοντας αυτή την ανάγκη το ecommerce gateway κατασκευάστηκε ώστε να μπορεί να γίνει εύκολα η επικοινωνία με άλλες εφαρμογές.
Στην ποιο απλή του μορφή το ecommerce gateway δουλεύει ως ένα eshop με κάποιες extra δυνατότητες. Σε περιπτώσεις που έχουμε πολλαπλά eshop και ένα κεντρικό σύστημα να τα παρακολουθούμε όλα, η βασική διαχείριση γίνετε από το κεντρικό σύστημα και μόνο σε μερικές σπάνιες περιπτώσεις χρησιμοποιούνται οι εφαρμογές διαχειρίσεις των eshop.
Ας δούμε ένα παράδειγμα. Η εταιρία Clouds ΕΠΕ (τυχαίο όνομα εταιρίας που δεν αντιπροσωπεύει πραγματική επιχείρηση) έχει πάνω από 500,000 προϊόντα σε πολλαπλές αποθήκες και θέλει να πουλάει μόνο μερικά από αυτά τα προϊόντα στους πελάτες B2B, αλλά θέλει και δυο διαφορετικά eshop για τους B2C πελάτες. Θέλει 2 eshop γιατί το εύρος των προϊόντων είναι τόσο μεγάλο που θέλει το ένα eshop για να πουλάει υπολογιστές και εξαρτήματα και στο δεύτερο eshop ηλεκτρικές συσκευές που δεν έχουν σχέση με τους υπολογιστές, όπως ψυγεία, κουζίνες κ.α.
Σε αυτή την περίπτωση θα στηθούν 3 eshop και μια κεντρική διαχείριση.
Κάθε eshop αποτελείται από μια web εφαρμογή που είναι για τους πελάτες και μπορεί να είναι σε μια ή και σε δυο γλώσσες και μια web εφαρμογή που είναι ο διαχειριστής του. Στο παράδειγμα αυτό θα υπάρχουν 3 eshop και άρα 3 ξεχωριστές web εφαρμογές για τους διαχειριστές αλλά και μια ακόμα web εφαρμογή που θα είναι για την κεντρική διαχείριση.
Τα προϊόντα καταχωρούνται μόνο στην εφαρμογή της κεντρικής διαχειρίσεις και μετά μπορούμε από εκεί να αποφασίσουμε ποια προϊόντα θα στείλουμε και σε πιο eshop. Επίσης μπορούμε να βάλουμε βασικούς κανόνες προς τα eshop για την τιμολογιακή πολιτική με ποσοστό ή ανά κατασκευαστή. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τα eshop κατά πρώτον μπορεί να μην έχουν τα ίδια προϊόντα αλλά μπορεί και όχι, και κατά δεύτερον ότι ακόμα και να έχουν ίδια προϊόντα, μπορεί να έχουν διαφορετικές τιμές. Όταν μια παραγγελία καταχωρείται σε ένα από τα eshop τα δεδομένα μεταφέρονται στη κεντρική διαχείριση και έτσι μπορούμε να παρακολουθούμε τα πάντα από ένα κεντρικό σημείο. Αν ο ίδιος πελάτης είναι μέλος σε πάνω από ένα eshop, στην κεντρική διαχείριση θα τον δούμε σαν έναν πελάτη που θα έχει παραγγελίες και από τα 2 ή 3 eshop. Οι web εφαρμογές διαχείρισης του κάθε eshop θα χρειαστούν για να κάνουμε την κατηγοριοποίηση των προϊόντων σε κάθε διαφορετικό eshop αλλά και για κάνουμε στοχευμένες αλλαγές σε κείμενα κατά την προώθηση.
Οι αλλαγές που γίνονται στη κεντρική διαχείριση μεταβιβάζονται αυτόματα στα επιμέρους eshop, παράδειγμα είναι μια αλλαγή στην κατάσταση της παραγγελίας ή μια αλλαγή στην τιμή ενός προϊόντος θα προωθηθεί στο/α eshop που χρειάζεται.
Όταν το ecommerce platform συνδεθεί με άλλες εφαρμογές όπως το CRAAD μπορεί να στείλει σε αυτές τα δεδομένα που χρειάζονται για να χρησιμοποιηθούν κατάλληλα. Σε μια εφαρμογή όπως το CRAAD που είναι για την καθημερινή διαχείριση της επιχείρησης, το ecommerce platform μπορεί να στείλει τα δεδομένα των παραγγελιών για να ξεκινήσει και ολοκληρωθεί η διαδικασία μιας παραγγελίας χωρίζοντας τις απαραίτητες ενεργείς σε εργασίες. Παράδειγμα η συλλογή των προϊόντων, το πακετάρισμα, η έκδοση του απαραίτητου παραστατικού και τέλος η αποστολή είναι βήματα που μπορούν να ανατεθούν σε υπάλληλους αυτόματα όταν το ecommerce platform αποστείλει την παραγγελία στο CRAAD. Έτσι οι υπάλληλοι μπορούν να ξεκινήσουν τις εργασίες τους χωρίς να χρειάζεται καν να μπουν στο ecommerce platform.
Όπως με το CRAAD έτσι και με άλλα προγράμματα το ecommerce platform μπορεί να αποστείλει τις πληροφορίες για να παρθούν οι αναγκαίες ενέργειες όπως η έκδοση παραστατικών.